idei promovare saloane de infrumusetare - coronavirus
Marketing&PR

Idei promovare saloane de înfrumusețare

Un domeniu lovit puternic de criza provocată de pandemia prin care trecem este cel al frumuseții. Saloanele de înfrumusețare au fost printre primele business-uri care s-au închis … dar care pot păstra legătura cu clienții în mediul online.
Așa că îți ofer câteva idei de promovare online care să te ajute să treci mai ușor peste această perioadă, să îți păstrezi clienții și, de ce nu, să îți găsești alții noi, nerăbdători să îți treacă pragul atunci când va fi posibil.
Reține – fie că alegi să te promovezi pe mai multe platforme (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn – alege care se potrivește cel mai bine publicului tău țintă) sau să te specializezi doar pe una, pentru a menține atenția publicul oferă conținut original, relevant, educațional si distractiv.

idei promovare saloane de infrumusetare - coronavirus - video content

1. Video content – pentru că social media este în primul rând un mediu vizual
Realizează video pe diverse teme – cum să îți faci acasă o coafură ușoară, de zi, cum să realizezi bucle cu ajutorul plăcii sau ondulatorului, cum să îți îndrepți singură părul cu peria, cum să îți faci bucle din perie, cum se poate îndepărta acasă oja semipermanentă, cum se execută o manichiură sau/și o pedichiură, cum să-ți menții sprâncenele frumos pensate, din secretele mașinii de tuns (mai ales pentru domnii ce nu pot beneficia în această perioadă de un tuns profesionist)..etc.
În final roagă-ți urmăritorii să adauge printr-un comentariu la video, o fotografie cu ei după ce au realizat ceea ce le-ai prezentat în video.  Cu siguranță îți vor fi recunoscători pentru ajutor.
Important – păstrează conversația deschisă, rugând-i să îți trimită idei și întrebări despre ce alte sfaturi ar dori să primească.
2. Dacă ai în salon produse la vânzare atunci postează regulat fotografii cu câte un produs (sau o linie de produse) însoțite de o descriere care să cuprindă ingredientele, beneficiile produsului și modalitatea de utilizare.

idei promovare saloane de infrumusetare - coronavirus - produse vanzare

Mai mult decât atât, poți realiza pachete cu astfel de produse care să răspundă unor nevoi: de exemplu – pachet complet pentru realizarea unei manichiuri, pachet pentru îngrijirea părului uscat sau gras sau vopsit, pachet anticelulită (să conțină produse de exfoliere, masaj, hidratare), pachet 40+ (curățare, exfoliere, hidratare, antirid).
Oferă o reducere din prețul total, împachetează-l frumos, adaugă în cutie și o mică surpriză și ai câștigat un client fidel.
Roagă-ți clienții să îți trimită fotografii cu pachetele primite, precum și review-uri după utilizare.
3. Voucherele și cardurile cadou sunt o opțiune excelentă de promovare pentru această perioadă.
Nu uita că atunci când saloanele se vor redeschide oamenii vor alerga către cea mai apropiată locație…de ce să nu fii tu acea locație?

idei promovare saloane de infrumusetare - coronavirus - carduri cadou

Exemplu – toți clienții a căror zi de naștere a fost în perioada în care salonul a fost închis vor primi un card cadou (poți oferi carduri valorice lăsându-l pe client să își aleagă serviciile sau poți oferi carduri personalizate – tuns+coafat, coafat+manichiură, tuns+epilat etc).
4. Oferă sfaturi despre frumusețe – cum îngrijești mâinile, cum păstrezi unghiile sănătoase, cum previi căderea parului, cum stimulezi creșterea parului, cum să scapi de cearcăne, cum să reduci ridurile, cum îngrijești buzele crăpate, cum previi și îngrijești călcâiele crăpate etc.
Acestea pot fi sub formă de postare simpla (fotografie+text), video sau articol blog.
5. Educă clienții și demontează anumite mituri oferind răspunsuri la cele mai frecvente întrebări pe care le-ai primit de-a lungul timpului, ca de exemplu: dacă albesc părul devine mai fragil?, vopsitul des face ca părul să albească mai repede?, unghiile cu gel distrug unghia naturală?, dacă nu ne demachiem, tenul îmbătrânește prematur?, machiajul se realizează în lumină naturală?, dacă ai tenul gras ai nevoie de cremă hidratantă? ..etc.
6. Fă o serie de postări regulate, de genul „Trucul/Remediul de marți” unde oferă sfaturi utile pe care clienții le pot urma acasă: măști cosmetice pentru ten, păr, corp, loțiuni pentru picioare, mâini, călcâie, toate realizate din ingrediente naturale și mai ales la îndemâna oricui.
Roagă-i pe cei care vor urma aceste sfaturi să ofere feedback.

idei promovare saloane de infrumusetare - coronavirus - articole echipa

7. Prezintă-i pe membrii echipei  realizează mici interviuri sau articole de blog cu fiecare dintre membrii echipei tale astfel încât clienții să îi cunoască mai bine, să se simtă mai apropiați de aceștia. Scoate în evidență experiența, abilitățile echipei tale dar în același timp permite clienților să arunce o privire și dincolo de salon, să vadă omul din spatele hairstylist-ului, make-up artistului, cosmeticienei … etc.
8. Articole de blog despre trendurile în materie de frumusețe – tunsori la modă, machiaje (de zi, de seară, pentru mirese), tipuri de manichiură în tendințe etc.
Poți de asemenea să comentezi, să îți expui părerea pro sau contra noilor trenduri (dacă alegi să faci asta, ai mare grijă pentru că poți jigni sau ofensa acei clienți care nu îți împărtășesc opinia).
9. Postează citate, lucruri haioase, glume care au legătură cu acest domeniu de activitate.
10. Scoate de la „naftalină” fotografii mai mult sau mai puțin vechi cu machiaje, coafuri, momente inedite din trecut, etichetează clienții care apar în ele și spune-le că îți este dor de acele clipe, că îți lipsesc și că de abia aștepți să vă revedeți.
11. Realizează live-uri pe o temă, într-o anumită zi a săptămânii, de la o anumită oră în care să răspunzi la întrebări pe marginea temei alese.
Poți face un sondaj inițial printre fanii paginii de facebook ca să alegi cele mai potrivite teme, zile și ore.

idei promovare saloane de infrumusetare - coronavirus - comunitate online

12. Creează o comunitate în jurul afacerii tale (un grup pe facebook) unde clienții se pot „întâlni”, se pot cunoaște mai bine, pot discuta pe diferite teme legate de frumusețe, își pot împărtăși sfaturi, își pot prezenta propriile experiențe.
În aceste momente dificile este important sa te focusezi pe modalitățile prin care sa continui sa îți „îmbunătățești” activitatea chiar daca nu poți fi fizic acolo ca sa îți faci treaba. Nu uita –  daca sunt corect utilizate (adaptate perfect target-ului tău), canalele de social media pot acționa ca un instrument puternic care te poate ajuta sa îți păstrezi clienții si sa câștigi alții noi.
Bafta!

 

Din aceeași categorie:

Idei de marketing online pentru sălile de dans – stăm acasă dar dansăm

Idei de comunicare online pentru restaurante