Idei de comunicare online pentru restaurante
Mulți proprietari de restaurante au fost nevoiți să își închidă momentan locația iar alții și-au restrâns activitatea. În acest articol o să îți ofer câteva idei de comunicare pentru restaurante, sfaturi care o să te ajute să ramai conectat și în această perioadă, cu ai tăi clienți. Chiar dacă „oaspeții” tăi nu îți mai trec pragul asta nu înseamnă că nu te vor urmări și sprijini online. O bună comunicare în aceste zile poate să facă diferența între o afacere care se închide definitiv și una care supraviețuiește. Tot ce ai de făcut este să creezi conținut unic, captivant care să educe, să informeze, să mențină atenția clienților, să îi păstreze în permanentă comunicare cu tine, cu afacerea ta. Videoclipurile generează o mare implicare din partea clienților așa că de ce să nu le folosești? 1. Poți să realizezi un „show de gătit” live, zilnic sau o dată la două zile în care să gătești (tu sau bucătarul tău) preparate ușoare, care se pot regăsi în meniul restaurantului. Nu trebuie să îți împărtășești secretele dar poți să oferi oamenilor idei despre cum să își pregătească un prânz rapid, o cină ușoară ..etc. În final poți să îți rogi urmăritorii să posteze ca și comentariu la video, fotografii cu felul respectiv gătit de ei acasă. 2. Video prin care să îți inviți clienții în „culise”, în bucătăria restaurantului tău, să îi cunoască și să îi vadă la treabă pe cei care, în mod normal, stau în spatele „scenei”. 3. Realizează mici video cu membrii echipei tale, în care aceștia să se prezinte și să transmită un mic mesaj clienților, să spună cum este să faci parte din această echipă … etc. 4. Postează un video prin care bucătarul tău arată, pas cu pas cum face un anumit fel de mâncare al restaurantului – cel mai comandat fel sau specialitatea bucătarului sau felul de mâncare de ești cel mai mândru sau felul de mâncare de care te leagă o anumită amintire, o poveste (de exemplu – este primul fel pe care l-ai învățat de la bunica). Optimizează-ți prezența online 5. Când îți verifici site-ul urmărește ca: meniul să se vadă bine atât pe desktop cât și pe dispozitivele mobile, meniul să fie actualizat, ușor de găsit și accesat și să cuprindă toate informațiile necesare, include lucruri pe care oamenii le caută – despre livrare, zona de livrare, numărul de telefon la care pot suna, perioada din zi în care efectuați livrări, orele de funcționare, oferă toate datele de contact ale afacerii tale și ține cont de faptul că ele trebuie să fie vizibile, ușor de găsit, complete și corecte, optimizează conținutul ținând cont de meta titlu, meta descriere, cuvintele cheie relevante folosite și densitatea acestora etc. Dacă nu ai un blog, acum este momentul să-ți faci unul (integrat în site). Când restricțiile vor fi ridicate și toată lumea va începe să caute locuri pentru a lua masa, unde vei fi în rezultatele căutării? Conținut pe blog 6. Articole pe care să le distribui apoi pe Facebook. Idei de articole: rețete pentru următoarea cină în familie (însoțite de fotografii, pas cu pas), sfaturi utile pentru cei care vor să gătească acasă (cum se prepară corect un anumit fel de carne, 10 sfaturi pentru a obține un sos bun pentru friptură, ce tipuri de brânză sunt potrivite în diferite preparate, cum se frăgezește corect un anumit tip de carne etc.), oamenii iubesc poveștile așa că spune-le povestea din spatele restaurantului (cum ai început afacerea, de ce ai început această afacere), dacă ai un restaurant cu un anumit specific atunci spune povestea felurilor de mâncare pe care le ai în meniu, de unde provin aceste feluri, care este denumirea originală a acestora, care este povestea ingredientelor folosite, când acest fel de mâncare este servit de obicei în țara respectivă (de exemplu dacă ai un restaurant cu specific grecesc spune din ce regiune provine felul respectiv, scrie despre mâncarea grecească în general, despre cultură, despre locurile din Grecia renumite unde se mănâncă anumite specialități, despre vin, obiceiuri la masă ..etc) 7. Prezintă-ți echipa – mici interviuri, articole pe blog cu membrii echipei tale. Fii optimist și gândește-te la experiențele culinare viitoare 8. Oferă carduri cadou, vouchere pentru zilele când vei putea deschide restaurantul. Apelează la clienții tăi fideli care vor să te ajute și să ajute restaurantul să treacă peste aceste clipe mai puțin plăcute. 9. Poți să începi chiar să gândești marele eveniment de redeschidere – poți să organizezi un eveniment special, o petrecere tematică, ceva care să țină cont de specificul restaurantului tău. Realizează un afiș impresionant și vouchere cu o anumită valoare pentru participarea la petrecere. Poți să îți implici clienții, urmăritorii să te ajute cu păreri, cum și-ar dori să arate evenimentul, cu realizarea afișului. Livrare la domiciliu 10. Dacă nu ai oferit astfel de servicii, gândește-te serios că acum este momentul. 11. Recompensează loialitatea De exemplu – a patra comandă să fie gratuită. Comunică constant cu clientul această oportunitate (poți realiza mici flyere pe care să le introduci în pachetul livrat, care să amintească că a patra comandă este gratis; dacă îți permiți poți să personalizezi acest fyler în funcție de a câta comandă este cea curentă – „Dragă Doru, aceasta este a doua ta comandă la noi. Îți mulțumim și îți amintim că a patra este din partea noastră”). 12. Mesaje personalizate, scrise de mână, pe care să le trimiți cu fiecare comanda: „Buna! Îți mulțumim că în aceste vremuri nebune ai ales să iei masa împreună cu noi! Ne-a făcut o deosebita plăcere să gătim astăzi, special pentru tine! Pofta buna!”. Sau, după modelul prăjiturelelor cu răvaș, realizează mici mesaje cu citate, fraze inspiraționale … etc. 13. Creează meniuri speciale pentru această perioadă – meniuri pentru familie, meniuri vegetariene, meniu romantic (pentru o cină în doi)..etc. 14. Stabilește parteneriate cu mici afaceri din zona în care activezi – poți oferi la livrare câte o sticlă de vin, o sticlă de suc..(prin parteneriate cu baruri care și-au oprit momentan activitatea), poți oferi și ceva dulce, dacă nu ai în meniu (parteneriat cu o mică cofetărie sau patiserie ale cărei afaceri sunt afectate în această perioadă). Creezi astfel ideea de comunitate și de sprijin. 15. Concursuri Poți să postezi un fel de mâncare cu rețeta aferentă și să îi rogi pe cei care te urmăresc să-l gătească și apoi să încarce fotografii cu rezultatul. Poți oferi un premiu pentru fotografia care a primit cele mai multe reacții pozitive. 16. Realizează postări care încurajează reacțiile, comentariile, interacțiunile: fotografii de la evenimentele care s-au desfășurat în trecut în restaurant, cu etichetarea celor ce apar (îi poți ruga să se eticheteze singuri și să vorbească despre o amintire legata de acel eveniment), postări însoțite de fotografii, în care să pui întrebări: care o să fie primul fel pe care îl vei comanda când ne vom întâlni din nou, care este felul tău preferat din meniul nostru, ce ai alege dintre cele două feluri de mâncare din fotografii, postează o fotografie cu niște ingrediente și întreabă-ți urmăritorii ce fel de mâncare cred că vei pregăti cu ele, postează o fotografie cu un fel de mâncare și apoi adresează o întrebare: „Care dintre prietenii tăi este înnebunit după acest (fel de mâncare)? Etichetează un prieten care ar mânca tot din farfurie!”. Pornind de la acest tip de postare poți crea alta: „Care dintre prietenii tăi este înnebunit după acest (fel de mâncare)? Etichetează-l și mâine îi facem cinste cu mâncarea favorită!” – alegi random un răspuns dintre toate cele primite și a doua zi (sau într-o zi convenită cu clientul) îi livrezi prietenului respectiv, gratis, un pachet cu felul preferat. Adaugă în pachet și un mesaj personalizat și vei mai câștiga cel puțin un client fidel. Nu uita să-l rogi să posteze o fotografie cu mâncarea livrată, fie ca și comentariu la postarea inițială, fie pe pagina sa de Facebook cu etichetarea restaurantului tău. *** Dacă ei nu pot lua masa cu tine acum, atunci asigură-te că printr-o comunicare constantă, care să rezoneze cu clienții tai la nivel personal, aceștia te vor răsplăti cu loialitate atunci când vei deschide din nou ușile. Baftă! Din aceeași categorie: Idei de marketing online pentru sălile de dans – stăm acasă dar dansăm Idei promovare saloane de înfrumusețare
Copiază și plasează acest URL în site-ul tău WordPress pentru a-l îngloba
Copiază și plasează acest cod în site-ul tău pentru a-l îngloba